Projekt

Rovernet

Rovernet

Organizace Junák – český skaut se rozhodla vytvořit Rovernet jako důležitou součást roverského programu pro své členy ve věku 15–24 let.

Roverský program se skládá z výchovných nástrojů, metodik a inspirace na činnosti pro rovery a rangers. Webová aplikace Rovernet by měla všechny tyhle součásti sdružovat na jednom místě, aby byly dostupné, přehledné a zároveň i lépe přístupné cílové skupině svou online formou.

Základem roverského programu je pět oblastí roverské cesty, které určují v jakých dovednostech a postojích se mají roveři a rangers rozvíjet. Proto jsme vyvinuli nové nástroje (Roverský kompas, databázi projektů a výzev a další), které by měly rovery a rangers podpořit a propojit.

Nový roverský program jsme vyvíjeli z několika důvodů:

  • Chceme podpořit tuto výchovnou kategorii, která byla v minulosti programově opomíjena, ačkoliv je jednou z nejdůležitějších a stěžejních pro růst organizace.
  • Roverům a rangers chyběly konkrétní náměty na činnost i metodická podpora.
citát - RS pochází ze zkratky Rover Scout

Výzva

Digitální transformace roverského programu

Junák – český skaut, největší výchovná organizace pro děti a mládež v Česku s téměř 77 tisíci členy, nás oslovil s jedinečnou výzvou – vytvořit webovou aplikaci, která by sloužila jako zdroj informací a programová podpora pro věkovou kategorii roverů a rangers (15–24 let).

Tato věková kategorie byla v minulosti programově opomíjena, přestože je jednou z nejdůležitějších pro růst organizace. Roverům a rangers chyběly konkrétní náměty na činnost i metodická podpora.

Náš úkol byl komplexní:

  • Manuální zadávání akcí – časově náročné a chybové
  • Omezená dostupnost – chyběla pořádná digitální forma
  • Nedostatečná flexibilita – obtížné aktualizace
  • Bariéry pro malé pořadatele – složité publikování akcí
  • Zastaralý design – neatraktivní pro mladší generaci, mobilní zařízení atd.
Okna palety barev se stránkou "putuji" vedle tohoOkna palety barev se stránkou "putuji" vedle tohoZobrazení 4 ikon z aplikace pod sebouPop up okno "Než začneš plnit" zobrazené na mobiluPutuji zobrazené na mobilu který drží v ruce osobaPutuji zobrazené na mobilu který drží v ruce osoba

Identifikace potenciálu

Organizace Junák – český skaut měla web Rovernet, ten však neplnil svou funkci.

01
Nepřehlednost a absence podpory
Původní programový rámec pro rovery byl roztříštěný a nepřehledný. Chyběly konkrétní výzvy i místo, kde by se mladí lidé mohli inspirovat a zaznamenávat svůj pokrok.
02
Analýza původního konceptu
  • Stávající web nedokázal cílovou skupinu dostatečně zaujmout
  • Uživatelská cesta byla mnohdy nejasná
  • Obsah neoslovoval mladší publikum a jeho forma působila zastarale
03
Průzkum trhu
Zjistili jsme, že žádná jiná skautská organizace nic podobného nemá. Čelili jsme tedy výzvě vytvořit něco naprosto nového – s respektem k tradici, ale formou, která rezonuje s dnešní generací.
Domovská obrazovka zobrazená na tabletu se sekcemi zobrazenými nadDomovská obrazovka zobrazená na tabletu se sekcemi zobrazenými nadOsoba obklopená různými komunitamiZáda skauta s červeným šátkemZávod tří vrchů zobrazený na mobiluZávod tří vrchů zobrazený na mobilu

Řešení

Mladí lidé dnes žijí digitálně – a náš nový návrh se tomu musel přizpůsobit. Rozhodli jsme se projekt kompletně přetvořit do interaktivní a zábavné podoby.

Klíčové pilíře projektu:

01
Gamifikace a motivace
Postupné plnění výzev a projektů se mění v hru, která udržuje skauty motivované a podporuje jejich osobní rozvoj.
02
Digitalizace a přehlednost
Všechny výzvy, projekty, události a zápisky mají své místo online – Rovernet přináší skautům moderní digitální nástroj, který propojuje zážitky s přehlednou evidencí.
03
Komunita a provázení
Aplikace podporuje spolupráci a vzájemnou inspiraci – skauti se nejen rozvíjejí sami, ale také provázejí ostatní na jejich cestě.
Citát o výzvě na hnědém pozadíProjekt Zasaď se zobrazený na mobilu s tlačítkem nadSkaut ve stanu držívcí mobil s gratulací splněné výzvySkaut ve stanu držívcí mobil s gratulací splněné výzvyNa levé části uživatelský profil zobrazený na mobilu, v pravé části vyobrazené ikonyNa levé části uživatelský profil zobrazený na mobilu, v pravé části vyobrazené ikony

Digitalizace

Proces proměny

01
Wireframy
Optimalizace logiky a struktury. Ověřování různých scénářů uživatelského chování.
02
UI Design
Vizuální jazyk, který respektuje identitu skautingu, ale zároveň dává Rovernetu vlastní mladistvou tvář.
03
Vývoj
Frontend a backend vývojáři čelili mnoha výzvám, ale díky agilnímu přístupu jsme vytvořili produkt, který odpovídá nejvyšším standardům.
Deník zobrazený na mobilu položený na prknuDeník zobrazený na mobilu položený na prknuSkupiny lidí sedící zády na louce při západu slunceDeník rozdělený na 2 části mobilu nahoře a dole s menu meziCyklovýzva zobrazena na tabletuCyklovýzva zobrazena na tabletu

Závěr

Webová aplikace Rovernet

Projekt Rovernet představoval unikátní výzvu – vytvořit digitální nástroj pro specifickou cílovou skupinu, který bude zároveň metodicky přínosný i zábavný. Díky úzké spolupráci se zadavatelem a testování s reálnými uživateli se podařilo vytvořit aplikaci, která skutečně naplňuje potřeby mladých skautů a zároveň podporuje jejich rozvoj.

Rovernet je příkladem, jak může digitální transformace pomoci tradičním organizacím oslovit a zapojit mladou generaci prostřednictvím nástrojů, které jsou této generaci blízké.

Skupina lidí vyfocená v horské krajině

O projektu

Obor

Volný čas

Vydání první verze

září 2025

Předání projektu

běžící projekt

Navštívit web

Na projektu se podíleli

Adam Blecha

Adam Blecha

Projektový manažer

Jakub Gräf

Jakub Gräf

UX designer

Tomáš Návrata

Tomáš Návrata

UI designer

Vítek Zakouřil

Vítek Zakouřil

Backend vývojář

David Pustai

David Pustai

Frontend vývojář

Petr Vejvoda

Petr Vejvoda

Frontend vývojář

Pavel Novotný

Pavel Novotný

Frontend vývojář

Martina Čížková

Martina Čížková

Tester

Použité technologie

React.js

Next.js

Symfony

Tailwind

PHP

PostgreSQL

Typescript

GraphQL

Naše další projekty

I jeden krátký telefonát může nastartovat zásadní změnu.