Projekt
Rovernet

Organizace Junák – český skaut se rozhodla vytvořit Rovernet jako důležitou součást roverského programu pro své členy ve věku 15–24 let.
Roverský program se skládá z výchovných nástrojů, metodik a inspirace na činnosti pro rovery a rangers. Webová aplikace Rovernet by měla všechny tyhle součásti sdružovat na jednom místě, aby byly dostupné, přehledné a zároveň i lépe přístupné cílové skupině svou online formou.
Základem roverského programu je pět oblastí roverské cesty, které určují v jakých dovednostech a postojích se mají roveři a rangers rozvíjet. Proto jsme vyvinuli nové nástroje (Roverský kompas, databázi projektů a výzev a další), které by měly rovery a rangers podpořit a propojit.
Nový roverský program jsme vyvíjeli z několika důvodů:
- Chceme podpořit tuto výchovnou kategorii, která byla v minulosti programově opomíjena, ačkoliv je jednou z nejdůležitějších a stěžejních pro růst organizace.
- Roverům a rangers chyběly konkrétní náměty na činnost i metodická podpora.

Výzva
Digitální transformace roverského programu
Junák – český skaut, největší výchovná organizace pro děti a mládež v Česku s téměř 77 tisíci členy, nás oslovil s jedinečnou výzvou – vytvořit webovou aplikaci, která by sloužila jako zdroj informací a programová podpora pro věkovou kategorii roverů a rangers (15–24 let).
Tato věková kategorie byla v minulosti programově opomíjena, přestože je jednou z nejdůležitějších pro růst organizace. Roverům a rangers chyběly konkrétní náměty na činnost i metodická podpora.
Náš úkol byl komplexní:
- Manuální zadávání akcí – časově náročné a chybové
- Omezená dostupnost – chyběla pořádná digitální forma
- Nedostatečná flexibilita – obtížné aktualizace
- Bariéry pro malé pořadatele – složité publikování akcí
- Zastaralý design – neatraktivní pro mladší generaci, mobilní zařízení atd.






Identifikace potenciálu
Organizace Junák – český skaut měla web Rovernet, ten však neplnil svou funkci.
- Stávající web nedokázal cílovou skupinu dostatečně zaujmout
- Uživatelská cesta byla mnohdy nejasná
- Obsah neoslovoval mladší publikum a jeho forma působila zastarale






Řešení
Mladí lidé dnes žijí digitálně – a náš nový návrh se tomu musel přizpůsobit. Rozhodli jsme se projekt kompletně přetvořit do interaktivní a zábavné podoby.
Klíčové pilíře projektu:






Digitalizace
Proces proměny






Závěr
Webová aplikace Rovernet
Projekt Rovernet představoval unikátní výzvu – vytvořit digitální nástroj pro specifickou cílovou skupinu, který bude zároveň metodicky přínosný i zábavný. Díky úzké spolupráci se zadavatelem a testování s reálnými uživateli se podařilo vytvořit aplikaci, která skutečně naplňuje potřeby mladých skautů a zároveň podporuje jejich rozvoj.
Rovernet je příkladem, jak může digitální transformace pomoci tradičním organizacím oslovit a zapojit mladou generaci prostřednictvím nástrojů, které jsou této generaci blízké.

Na projektu se podíleli

Adam Blecha
Projektový manažer

Jakub Gräf
UX designer

Tomáš Návrata
UI designer

Vítek Zakouřil
Backend vývojář

David Pustai
Frontend vývojář

Petr Vejvoda
Frontend vývojář

Pavel Novotný
Frontend vývojář

Martina Čížková
Tester
Použité technologie
React.js
Next.js
Symfony
Tailwind
PHP
PostgreSQL
Typescript
GraphQL
Naše další projekty
TUL
Analýza sjednocení platebních procesů, spojených s automatizací měsíčních výkazů pro Technickou univerzitu v Liberci.
#analýza a optimalizace
#AI a automatizace
#digitální řešení
#systémová architektura