Projekt

Centropol Samoobsluha

Centropol Samoobsluha

Jak udělat z něčeho tak obyčejného, jako je samoobsluha energie, digitální zážitek, který uživatele opravdu baví?

Centropol se dlouhodobě potýkal s nízkou spokojeností uživatelů v oblasti samoobsluhy. Původní rozhraní bylo pro uživatele složité, nepřehledné a zákazníci neměli možnost sledovat vývoj své spotřeby.

Na nás bylo zjednodušit a zpříjemnit zákaznickou samoobsluhu, zvýšit počet aktivních uživatelů, umožnit online registraci a nabídnout snadnou a hlavně přehlednou správu požadavků.

Centropol Samoobsluha

Výzva

Centropol hledal nový přístup k návrhu UX a UI, který by řešil problémy současné samoobsluhy uživatelsky přívětivým způsobem.

Hlavní problémové oblasti:

  • Přehled plateb za všechna odběrná místa byl zmatečný.
  • Spotřeba energie nebyla v nástrojích prezentována, přestože pro zákazníky představuje klíčovou veličinu.
  • Vývoj spotřeby byl nepřehledný, bez možnosti snadno listovat mezi jednotlivými odběrnými místy.
  • U produktů pro B2B zákazníky chyběla konzistence – původní řešení bylo stavěno pouze na 1 kalendářní rok.
  • Chyběla možnost pracovat s doporučeními na snížení spotřeby energie.
Dashboard se statictikami a grafyDashboard se statictikami a grafyPřechod k centropoluPřechod k centropolu

Řešení

Při návrhu projektu jsme vycházeli z detailního zmapování trhu a důsledného naslouchání našim klientům. Díky tomu jsme vytvořili uživatelské prostředí, které je přehledné, intuitivní a skutečně odpovídá jejich potřebám.

Tyto potřeby se promítly do konkrétních funkcí, jako jsou například:

  • Moderní přihlašovací stránka
  • Jednoduchá navigace
  • Přehledy plateb seřazené podle odběrných míst
  • Možnost přidávat další odběrná místa a uživatele (s rolí admin nebo uživatel)
  • Detail spotřeby s možností porovnat období
  • Automatizovaná registrace bez zbytečného papírování
  • Přehledný dashboard s aktuálními informacemi
Výběr vzhledu aplikaceVýběr vzhledu aplikaceUkázka aplikace ve světlém režimuUkázka aplikace v tmavém režimu

Proces

Když někdo mění banku nebo energie, čeká jasnou a intuitivní správu. Proto jsme porovnali, co nabízejí velcí hráči a implementovali podobné vychytávky přímo do našeho návrhu. Spolupracovali jsme i přímo s klienty Centropolu a zákazníky.

V několika fázích jsme:

  • Analyzovali konkurenci a inspirace
  • Navrhli wireframy a prototypy ve Figmě
  • Testovali návrhy na pobočkách
  • Iterovali na základě zpětné vazby
  • Finalizovali UI kit a prošli A/B testováním jednotlivých průchodů
Seznam odběrných místUkázka aplikace na desktopuUkázka aplikaceUkázka aplikace

Výsledek

Výsledkem bylo doporučení, jak Centropol může ve srovnání s konkurencí posunout samoobsluhu o další úroveň. Z nesrozumitelného procesu vznikla platforma, která dává uživatelům energii do ruky. Bez kompromisů, bez zbytečných bariér, s respektem k moderním digitálním nárokům.

Nové rozhraní Centropol Samoobsluha umožňuje zákazníkům rychle a jednoduše zkontrolovat spotřebu energie i platby — vše přehledně na jednom místě. Odběrná místa lze pohodlně spravovat a orientace v systému je nyní mnohem intuitivnější. Návrhem se snižuje zbytečná administrativa a klientské centrum pak nemusí řešit tolik dotazů, což v praxi znamená spokojenější zákazníky i efektivnější obsluhu.

Ukázka aplikace na různých zařízeníchUkázka aplikace na různých zařízeních

O projektu

Obor

Energetika

Vydání první verze

leden 2024

Předání projektu

běžící projekt

Na projektu se podíleli

Ondřej Opluštil

Ondřej Opluštil

UX/UI designer

Jakub Gräf

Jakub Gräf

produktový a UI designer

Petra Dolejšová

Petra Dolejšová

projektová manažerka

Naše další projekty

I jeden krátký telefonát může nastartovat zásadní změnu.