Projekt
Centropol Samoobsluha

Jak udělat z něčeho tak obyčejného, jako je samoobsluha energie, digitální zážitek, který uživatele opravdu baví?
Centropol se dlouhodobě potýkal s nízkou spokojeností uživatelů v oblasti samoobsluhy. Původní rozhraní bylo pro uživatele složité, nepřehledné a zákazníci neměli možnost sledovat vývoj své spotřeby.
Na nás bylo zjednodušit a zpříjemnit zákaznickou samoobsluhu, zvýšit počet aktivních uživatelů, umožnit online registraci a nabídnout snadnou a hlavně přehlednou správu požadavků.

Výzva
Centropol hledal nový přístup k návrhu UX a UI, který by řešil problémy současné samoobsluhy uživatelsky přívětivým způsobem.
Hlavní problémové oblasti:
- Přehled plateb za všechna odběrná místa byl zmatečný.
- Spotřeba energie nebyla v nástrojích prezentována, přestože pro zákazníky představuje klíčovou veličinu.
- Vývoj spotřeby byl nepřehledný, bez možnosti snadno listovat mezi jednotlivými odběrnými místy.
- U produktů pro B2B zákazníky chyběla konzistence – původní řešení bylo stavěno pouze na 1 kalendářní rok.
- Chyběla možnost pracovat s doporučeními na snížení spotřeby energie.




Řešení
Při návrhu projektu jsme vycházeli z detailního zmapování trhu a důsledného naslouchání našim klientům. Díky tomu jsme vytvořili uživatelské prostředí, které je přehledné, intuitivní a skutečně odpovídá jejich potřebám.
Tyto potřeby se promítly do konkrétních funkcí, jako jsou například:
- Moderní přihlašovací stránka
- Jednoduchá navigace
- Přehledy plateb seřazené podle odběrných míst
- Možnost přidávat další odběrná místa a uživatele (s rolí admin nebo uživatel)
- Detail spotřeby s možností porovnat období
- Automatizovaná registrace bez zbytečného papírování
- Přehledný dashboard s aktuálními informacemi




Proces
Když někdo mění banku nebo energie, čeká jasnou a intuitivní správu. Proto jsme porovnali, co nabízejí velcí hráči a implementovali podobné vychytávky přímo do našeho návrhu. Spolupracovali jsme i přímo s klienty Centropolu a zákazníky.
V několika fázích jsme:
- Analyzovali konkurenci a inspirace
- Navrhli wireframy a prototypy ve Figmě
- Testovali návrhy na pobočkách
- Iterovali na základě zpětné vazby
- Finalizovali UI kit a prošli A/B testováním jednotlivých průchodů




Výsledek
Výsledkem bylo doporučení, jak Centropol může ve srovnání s konkurencí posunout samoobsluhu o další úroveň. Z nesrozumitelného procesu vznikla platforma, která dává uživatelům energii do ruky. Bez kompromisů, bez zbytečných bariér, s respektem k moderním digitálním nárokům.
Nové rozhraní Centropol Samoobsluha umožňuje zákazníkům rychle a jednoduše zkontrolovat spotřebu energie i platby — vše přehledně na jednom místě. Odběrná místa lze pohodlně spravovat a orientace v systému je nyní mnohem intuitivnější. Návrhem se snižuje zbytečná administrativa a klientské centrum pak nemusí řešit tolik dotazů, což v praxi znamená spokojenější zákazníky i efektivnější obsluhu.


Na projektu se podíleli

Ondřej Opluštil
UX/UI designer

Jakub Gräf
produktový a UI designer

Petra Dolejšová
projektová manažerka
Naše další projekty
TUL
Analýza sjednocení platebních procesů, spojených s automatizací měsíčních výkazů pro Technickou univerzitu v Liberci.
#analýza a optimalizace
#AI a automatizace
#digitální řešení
#systémová architektura