Případová studie
Čím výše v SERPu, tím lépe a neustále na tom pracovat. A vytrvat. Kvalitní a plnohodnotné ovoce se sklízí většinou až po měsících.
Vítejte ve světě srovnávačů cen energií, pojištění, půjček a telefonních operátorů. Vítejte v kompetitivním (až agresivním) prostředí z hlediska SEO. Na trhu energií působí historicky silní hráči – významní dodavatelé a prodejci energií a srovnávače. Všichni si během poslední dekády vybudovali v online prostoru silnou pozici, implementují SEO doporučení a SEO strategie. A v září roku 2020 do tohoto bojiště vstoupil ambiciózní projekt Kalkulátor.cz.
Kalkulátor.cz chce být jiný, je jiný.
Slovy jeho strůjce, Rudy Krejcara: „Naše řešení se snaží být centrálním finančním hubem domácnosti, kde si jednoduše zadáte pár údajů, nastavíte připomenutí konce úvazků smluv nebo požadovanou úsporu pomocí našeho Hlídacího Vlka. Našim cílem je elegantně vyřešit starosti kolem domácích výdajů, které nikdo nechce příliš řešit a generovat zajímavou úsporu na úrovni desítek tisíc korun pro celou domácnost.“
Naše role byla rolí hlavní. Zásadní byla samozřejmě ta vývojová. U Kalkulátor.cz jsme byli hned od prvních řádků projektu, přes uvedení v život, až po každodenní maintenance. Zkrátka jsme u toho od A do Z.
Zpět k SEO. Během prvních měsíců fungování projektu (pouze vertikála ENERGO) se potvrdil zásadní rozdíl v konverzi do poptávky mezi uživateli, kteří sami aktivně vyhledávali úsporu na energiích, nebo chtěli změnit dodavatele. Investice do SEO strategie byla tedy na místě.
Abychom mohli v disciplíně SEO vůbec začít soutěžit, museli jsme se na to připravit po stránce technické, tedy především vytvořit na míru CMS systém.
Implementovali jsme:
Klíčová slova, klíčová slova, klíčová slova, klíčová slova, klíčová slova a zase klíčová slova. Jsou základem a jak s nimi pracovat vás naučí soubor nástrojů.
My navíc využíváme kombinaci schopností a know-how interního týmu (které dále rozvíjíme) s doplněním expertízy od externích partnerů (společnosti eVisions.cz a Konektime.com).
Bez správně zvolených SEO nástrojů by to ale nešlo:
My věříme, že ano. Každé téma detailně analyzujeme, zvolíme typ obsahu a nastavíme úkoly redakčnímu týmu. Výsledný obsah následně publikujeme a propojujeme v SEO mixu podporou zpětných odkazů, PR článků a příspěvků na sociálních sítích.
Snažíme se reflektovat aktuální trendy vyhledávačů (indexace, mobilní zařízení, optimalizace obsahu a struktury) a potřeby uživatelů (jednoduchost, přehlednost).
Úspěch či neúspěch optimalizace viditelnosti na internetu (rozuměj SEO) se projevuje:
SEO se na Kalkulátor.cz věnujeme již přes rok. Jsme tedy na začátku, protože vynaložené úsilí se díky chytrým vyhledávačům a jejich indexaci může projevit až za několik měsíců. Chce to TRPĚLIVOST a hlavně VYTRVALOST.
Ale protože jsme od přírody ambiciózní a soutěživí, přihlásili jsme Kalulátor.cz do soutěže WEBTOP100, kategorie SEO. A zde je výsledek:
CEO
marketing a obsah
marketing a PPC
backend optimalizace
frontend optimalizace
React.js
Typescript
Marketing Miner
Google Analytics
Pagespeed Insight
Styled Components
Symfony
Collabim
LogStash
Screaming Frog
GraphQL
PHP
Ahrefs
Kibana
Lighthouse