Případová studie

Jak na nejlepší SEO? Ideálně hned pěkně od začátku.

Čím výše v SERPu, tím lépe a neustále na tom pracovat. A vytrvat. Kvalitní a plnohodnotné ovoce se sklízí většinou až po měsících.

O projektu

Vítejte ve světě srovnávačů cen energií, pojištění, půjček a telefonních operátorů. Vítejte v kompetitivním (až agresivním) prostředí z hlediska SEO. Na trhu energií působí historicky silní hráči – významní dodavatelé a prodejci energií a srovnávače. Všichni si během poslední dekády vybudovali v online prostoru silnou pozici, implementují SEO doporučení a SEO strategie. A v září roku 2020 do tohoto bojiště vstoupil ambiciózní projekt Kalkulátor.cz.

Kalkulátor.cz chce být jiný, je jiný.

Slovy jeho strůjce, Rudy Krejcara: „Naše řešení se snaží být centrálním finančním hubem domácnosti, kde si jednoduše zadáte pár údajů, nastavíte připomenutí konce úvazků smluv nebo požadovanou úsporu pomocí našeho Hlídacího Vlka. Našim cílem je elegantně vyřešit starosti kolem domácích výdajů, které nikdo nechce příliš řešit a generovat zajímavou úsporu na úrovni desítek tisíc korun pro celou domácnost.“

Role UX Fans

Naše role byla rolí hlavní. Zásadní byla samozřejmě ta vývojová. U Kalkulátor.cz jsme byli hned od prvních řádků projektu, přes uvedení v život, až po každodenní maintenance. Zkrátka jsme u toho od A do Z.

Zpět k SEO. Během prvních měsíců fungování projektu (pouze vertikála ENERGO) se potvrdil zásadní rozdíl v konverzi do poptávky mezi uživateli, kteří sami aktivně vyhledávali úsporu na energiích, nebo chtěli změnit dodavatele. Investice do SEO strategie byla tedy na místě.

Cíle SEO strategie:

  1. na rozdíl od konkurence se více než na LinkBuilding zaměřit na budování kvalitního a unikátního obsahu databázového charakteru,
  2. zvýšení celkové viditelnosti v SERPu na nebrandové dotazy,
  3. pokrytí všech dotazů nákupního cyklu STDC (See-Think-Do-Care),
  4. zvýšení celkové nebrandové organické návštěvnosti webu,
  5. zvýšení konverzí z organické návštěvnosti.

Nástroje vývoje

Abychom mohli v disciplíně SEO vůbec začít soutěžit, museli jsme se na to připravit po stránce technické, tedy především vytvořit na míru CMS systém.

Implementovali jsme:

  • skládání vstupních stránek z konkrétních sekcí,
  • meta data (meta title, meta description, meta image),
  • rozlišování úrovní nadpisů H1–H5,
  • jednoduché vkládání odkazů,
  • tagování obsahu na různých úrovních,
  • strukturovaná data.

Nástroje obsahové

Klíčová slova, klíčová slova, klíčová slova, klíčová slova, klíčová slova a zase klíčová slova. Jsou základem a jak s nimi pracovat vás naučí soubor nástrojů.

My navíc využíváme kombinaci schopností a know-how interního týmu (které dále rozvíjíme) s doplněním expertízy od externích partnerů (společnosti eVisions.cz a Konektime.com).

Bez správně zvolených SEO nástrojů by to ale nešlo:

  • Marketing Miner – kvůli sběru dat a clickstream datům,
  • Collabim – evidence a kontrola odkazů, sledování Market Share, sledování pozic, využití konektorů do Google Data Studio,
  • Ahrefs – vývoj odkazového portfolia, sledování konkurence, CGA, intersect analýza,
  • GA – sledování návštěvnosti konverzí, chování na webu,
  • GSC – vývoj visibility, impresí a CTR, KWs,
  • ELASTIC stack – LogStash a KIBANA pro detailní analýzu cest a chování uživatelů,
  • Screaming Frog – technický stav webu,
  • Pagespeed Insight – sledování rychlosti webu,

Děláme to dobře?

My věříme, že ano. Každé téma detailně analyzujeme, zvolíme typ obsahu a nastavíme úkoly redakčnímu týmu. Výsledný obsah následně publikujeme a propojujeme v SEO mixu podporou zpětných odkazů, PR článků a příspěvků na sociálních sítích.

Snažíme se reflektovat aktuální trendy vyhledávačů (indexace, mobilní zařízení, optimalizace obsahu a struktury) a potřeby uživatelů (jednoduchost, přehlednost).

Úspěch či neúspěch optimalizace viditelnosti na internetu (rozuměj SEO) se projevuje:

  • neplacenou návštěvností v kombinaci s její kvalitou a následným obchodním potenciálem: konverze do kalkulace, konverze do poptávky, konverze do registrace zákaznického účtu,
  • vývojem odkazového profilu,
  • vývojem rozložení pozic klíčových slov (TOP3, TOP4-10, TOP11+),
  • market share v SERP v porovnání s hlavními konkurenty,
  • plnění KPI dle stanoveného SEO Business Case,
  • TOP 5 v organické vizibilitě energetických srovnávačů dle Ahrefs,
  • navýšením meziměsíční organické návštěvnosti.

Rozložení pozic v % pro Seznam.cz

Rozložení pozic v % pro Google.com

Historie rozložení klíčových slov

Vývoj Domain rating

Vývoj Referring Domain

Ahrefs overview

Dosažené výsledky mluví za vše

SEO se na Kalkulátor.cz věnujeme již přes rok. Jsme tedy na začátku, protože vynaložené úsilí se díky chytrým vyhledávačům a jejich indexaci může projevit až za několik měsíců. Chce to TRPĚLIVOST a hlavně VYTRVALOST.

Ale protože jsme od přírody ambiciózní a soutěživí, přihlásili jsme Kalulátor.cz do soutěže WEBTOP100, kategorie SEO. A zde je výsledek:

WEBTOP100 – vítěz v kategorii SEO roku 2021

O projektu

Projekt

Kalkulátor.cz

Obor

Energetika a pojištovnictví

Služby

#produkt

#vývoj

#UIdesign

#management

Vydání

květen 2021

Navštívit web

Na projektu se podíleli

Ruda Krejcar

Ruda Krejcar

CEO

Andrea Fialová

Andrea Fialová

marketing a PPC

Jakub Honíšek

Jakub Honíšek

frontend optimalizace

Karolína Jonášová

Karolína Jonášová

marketing a obsah

Tomáš Valoušek

Tomáš Valoušek

backend optimalizace

Použité technologie

React.js

Typescript

Marketing Miner

Google Analytics

Pagespeed Insight

Styled Components

Symfony

Collabim

LogStash

Screaming Frog

GraphQL

PHP

Ahrefs

Kibana

Lighthouse

I jeden krátký telefonát může nastartovat zásadní změnu.